2012. november 20., kedd

Garde többfelvonásos karbantartás - I. rész

A Gardén összejöttek a dolgok. Elkezdett ütni az első fék, először csak egy kicsit, aztán szépen lassan egyre jobban. Közben a kipufogó is hangosabb lett, egyértelműen kifújt valahol. Ez a két probléma már bőven elég volt ahhoz, hogy feliratkozzon a keddi karbantartó-építő szeánszon történő részvételre. DGLPapi hétvégén ránézett a járműre, fékütés-diagnosztika jelleggel, és hamár megvizslatta az elejét, vetett egy pillantást a hátuljára is. Hátul is derültek ki hiányosságok, a jobb oldal ráhatás nélkül is fogott kicsit... Első tipp az önbeálló volt.
Hamár benne volt, méricskélt is egy kicsit, így kinyomozta, hogy nincs otthon olyan féktárcsánk, ami jó lenne a Gardéba... A sima kétdugós 100-120-as féktárcsa átmérője ugyanis nagyobb, 252 252,5 mm, és csak ilyen volt otthon. A négydugós Garde-Rapid-130-135-136 féktárcsa átmérője pedig 243 247 mm(rosszul emlékeztem, most rátaláltam a helyes adatokra...). Hétfőn egy esztergályos közbeiktatásával átkonvertáltunk két kétdugós tárcsát a négydugós fékhez.
A Garde már benn lakott pár napja a ponyvagarázsban, amikor nekiálltunk szétszedni a csereérett részeket. Gyorsan szétszedtük a két első kerékagyat, a féktárcsák cseréjéhez. 
"MP 6-136 jelű célszerszám"-pótló, farhűtősök nagy részénél szériatartozék
Féknyereg-rögzítés
Jobb első kerékagy
Voltak kisebb nehézségek, az egyik kerékcsapágy például nagyon nehezen jött le...
A nehezen lejövő megnyomorodott csapágy
A Bal első kerékagy, ide ragaszkodott annyira a csapágy
 Miután az autó elejét ilyen hatékonyan szétszedtük, DGLPapi elvitte a kerékagyakat féktárcsa-cserére a műhelybe, én pedig nekiálltam kipufogót cserélni. Kicsavartam fenn a kipuffcsonkhoz rögzítő csavarokat, kicsit megmozgattam a dobot, és a kezemben maradt...
Fületlen
 Letört róla mind a két fül, ami a tartóvashoz rögzítette. De nem csak ott fújt ki :
Fingóshangú sportdob
Alig fújt ki 
Éppenhogycsak ki volt rohadva
Lementem az aknába a kocsi alá, hogy lebontsam a tartóvasat. Közben eszembe jutott(mert láttam a hűlt helyét), hogy a minap előtaláltuk a váltóra csavarozható alsó motor fedőlemezt(hivatalosan : "forgattyúsház alsó fedőlemeze"), hamár leveszem a kipuffot, fel is csavarozhatnám. 
A kipuff hűlt helye
Egy gyenge kép a tartóvasról
A fül nem vész el, csak nem csatlakozik a kipuffhoz
Amíg én hátul csavarozgattam a helyére a "kevesett futott, jóállapotú" kipufogót, meg a motorra a takarólemezt, DGLPapi visszabüttyintette előre a kerékagyakat, és összerakta a féket is. Az új tárcsa a helyén:
Új tárcsa, új betét, megkímélt nyereg
A hátsó féket másnapra halasztottuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése