2012. október 30., kedd

Ötödik sebesség - A váltókonzol visszatér, kipufogó javítás

Az október végi hideg miatt úgy gondoltam, hogy beköszöntött a tél. Van, aki ilyenkor gumit cserél téliről nyárira, én autót terveztem cserélni(szintén téliről nyárira) :-D A gondolatot tett követte, elgurultam Jucival a téli pihenőhelyére, ahol CsigaSzuper várakozott a helycserére, amit gyorsan végre is hajtottam, egyúttal beindítottam Daphné motorját is. CsigaSzuperen 2 sürgősen orvosolandó hiányosság volt: nem tudtam ötödiket kapcsolni, és a kipufogó vége a föld felé nézett, kellett rá tenni egy kanyart, hogy hátrafelé fújja a gázokat.
Menet közben kiderült, hogy nem csak ötödik nincs(helyesebben ötödikbe be lehet tenni a kapcsolórudat, de a váltó attól még üresben marad), de valami zörög is a konzolban kegyetlenül... Hétvégén a tavalyi konzoltörés helyszínére készültünk, ezért úgy döntöttem, nem bízom a véletlenre a működését :-)
Útban a műhely felé néha már sikerült ötödiket kapcsolnom, néha meg egyest sem, mi a tök lehet itt? Megérkeztem, és elkezdtem szétbontani a kocsit, ami a konzol kényelmes kiszedéséhez a jobb első ülés kivételével és a padlókárpit felhajtásával indult. Ez az a rész például, ami miatt sokkal jobban szeretem a farhűtős szériák többrészes gumi belső szőnyegét, lehet, hogy nem olyan szép, de nem kell a fél autót szétszedni, hogy hozzájussak a kardánalagút kisajtójához... Ott csak felhajtom a szőnyeget, nem úgy kell nekiállni, mint a dalban( "A bútorokat gyorsan told szerteszéjjel", külön felhívom a figyelmet a stílusos érkezést biztosító járműre ) :-)
 Kiszedtem a konzolt, és először azt hittem, hogy megvan a magyarázat, kicsúsztak a műanyag perselyek a helyükről és ez okozza a kotyogást.
 Aztán megnéztem egy kicsit jobban... Aztán még egyszer, mert elsőre nem hittem el:
Mi a furcsa a képen?
Reccs
Igen, a konzol alja törött el. Külön érdekesség, hogy miután a rudazatot megjavítottuk, hosszas rábeszélésre a váltókonzolt is kicseréltem egy bontott ötösváltó konzolra, és akkor nem tűnt fel, hogy bármi baja lenne(csak 5. nem volt, de azt a rossz beállításra fogtam), és azóta nem ment 300 kilométert.
Előkerestem a régi váltókonzolt, ami egy kicsit törött, de az alja az jó, és némi csavarozgatás után egyesítettem a két konzol jó részeit, létrehozva így egy működőképes alkatrészt a kettőből. A művelet közben rácsodálkoztam néhány apró különbségre a négyes és az ötös konzolok között(oldalsó kis pöckök a váltókaron és az ezeket a helyükön tartó rugalmas lemezkék).
A régi konzol
Kettőből egyesített konzol, és egy marék törmelék
Szegény kapcsolórúd elég festékhiányos volt, elhatároztam, hogy ez megváltozik :-) Egyúttal teszteltem a gazdaságos fekete palackos festéket is, hőtűrés szempontjából(kb. 5 fok lehetett). Az eredmény egész jó lett, ha felcsiszoltam volna előtte, szerintem most maradéktalanul elégedett lennék, de így se rossz:
Frissen mázolva fújva
Kb. egy óra alatt meg is száradt, tud valamit ez a festék, na :-) Amíg száradt a festék, kivettem a kipufogót, hogy DGLPapi elvégezhesse a tervezett változtatásokat, amíg én visszarakom a váltókonzolt a helyére. Még régebben sikerült beszereznünk egy darabot Ford kipufogórendszeréből(sok cső és egy dob), most annak a végéről vágtunk le egy megfelelő szögben hajló darabot, így nem kellett csövet hajlítani. Összedugtuk ilyen lett :
Hátrafúj
Mire idáig jutottunk meg is száradt a festés, sikeresen beszereltem a váltókonzolt a helyére, DGLPapi pedig nekilátott hegeszteni. Kb. egyszerre készültünk el, a kipufogón lett egy extra varrat is, egy repedést javítandó:
Nem szép, de legalább tartós
A kipufogó vissza tétele előtt kicseréltük a tűzkarikát a leömlő és a dob csatlakozásánál, erősen oda volt nőve, csak hosszas csavarhúzós rábeszélésre jött le részletekben.
Tűz a karika
Feltettük az új tűzkarikát a helyére, majd bejátszottuk a kipufogót is, és indulhatott a teszt :-) Sebességek szépen mind megvannak, jól kapcsolhatóak, nagy fordulaton kicsit kifújt a tűzkarika mellett, megigazítottuk, remélem most már jó.
Juci konzolcseréje közben tettem azt a kijelentést, hogy "Szépen lassan a többi autóban is fel fogom újítani ezt a részt(is), nagyot dob a komfortérzeten." . Nem hittem, hogy a járművek ilyen gyorsan a szavamon fognak :-D

Update : A tűzkarika közkívánatra megjavult, már fordulaton sem fúj ki.

2 megjegyzés:

  1. na és jó lett végül, a tűzkarika melletti kifújás megszűnt?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megoldódott igen, kb. két hete töltést mértem, és fordulaton sem fújt ki. Hozzá is írom.

      Törlés